01 April 2007

Islamic vigilantes fall on hard times

March 20, 2007:
Islamic vigilante groups like FPI (Front Pembela Islam), which use violence to force people to behave in a proper Islamic way, are increasingly confronted by police. For example, in the last few weeks, FPI, and similar groups, have been trying to close a Christian seminary in the capital. Earlier in the month, 200 Islamic vigilantes surrounded the seminary, destroyed some smaller buildings, and were halted only by the arrival of several hundred police. Now the Islamic vigilantes are having second thoughts. A head-to-head confrontation with the police could be disastrous. For a long time, the police avoided cracking down on the Islamic vigilantes. But popular opinion has turned against Islamic radicalism. These guys are now seen as all pain, no gain. The police are looking for an opportunity to take down outfits like FPI.

March 19, 2007:
Leaders of Jemaah Islamiah (JI), the Indonesian wing of al Qaeda, admit the organization has run out of popular support, and is condemning terror attacks. But the Islamic radicals warn that many smaller groups, who take orders from no one, use information obtained on the Internet to plan attacks. The JI attacks over the past few years, killed many Moslems. Thus, just like in Iraq and Afghanistan, public opinion of the Islamic terrorists sank sharply.



http://www.strategypage.com/qnd/indones/articles/20070320.aspx

1 comment:

Unknown said...

"Tidak ada paksaan didalam agama.yang ada hanyalah petunjuk yang tidak akan menjadi kesasar kamu karenanya" Aksi 2 FPI sudah bertentangan dengan ayat tersebut!!FPI juga sudah mengingkari ayat :"Waama Khalaqokum minkum Mu'minun Waa Minkum Kafirun."Dan Telah dijadika SEBAGIAN IMAN dan SEBAGIAN KAFIR..FPI Mau bikin IMAN SEMUA ?Suruh ganti aja AL QUR'AN nya dengan AL QUR'AN yang bikinan FPI.Kasiaan Dech FPI...Maksudnya JIHAD malah JAHAT. KEJAHATAN dan KEMAKSIATAN gak akan hilang itu sudah ada dari jaman nabi ADAM AS. Kalo kita ngaku "IMAN"sebarkan kebaikan kepada sesama.Ajak Orang2 terdekat/keluarga kita untuk tidak menginjak kepada kemaksiatan(SKUP TERKECIL aja dulu)kadang kita mengajak keluarga kita sendiri untuk jadi IMAN aja susah koq.apalagi nyuruh orang lain IMAN. Nggak usahlah orang lain disuruh IMAN apalagi sampai ngacak2 yang nggak Iman.Yang nggak Iman itu khan pasti masuknya MINANNAR.biarkan aja masing masing ada pertanggung jawabannya jadi bukan Manusia2 atau FPI yang berhak mengadili. Apakah FPI tidak percaya kepada ALLAH SWT? PELAJARI LAGI TAFSIR QUR'AN DENGAN BENAR !!!Karena ISLAM itu agama yang indah, RAHMATAN LIL ALAMIN, SELAMAT MENYELAMATKAN,AGAMA yang LEMBUT,Agama yang melarang untuk membenci yang kafir,karena BENCI itu dibawanya dari SYETAN jadi pesan saya:ANFUSIKUM selamatkan diri kalian dahulu yang belum tentu selamat/dapat ampunan,setelah itu WA AHLIKUM/keluargamu,kalo sudah yakin selamat dan dapat ampunan semua silahkan saja JIHAD/SYIAR kepada orang lain. Thanx dari GW Orang yang baru belajar mengenai ISLAM yang sebenar-benarnya ISLAM.